En härlig kväll i skogen

När jag kom hem från jobbet igår, va jag så rastlös, ville hitta på något.
Jag va inte sugen på att kolla i affärer och vädret sabbade många av våra idéer.
Men vi trotsade vädret, tog med oss regnkläder, stövlar, och bunkar.
Vi åkte förbi mamma och plockade upp henne sedan vidare ut till skogen för att plocka svamp.

Vi hade ingen tur på första stället så vi åkte vidare till ett ställe som
jag och A hittade förra året.

Här vände turen!


Lika som bär?


De va fler än vi ute i skogen denna kväll
Eftersom jag redan har hittat min prins slapp grodan undan mina pussar

Dagens skörd

När vi kom hem va det skönt med en lång dusch.
Till kvällsmat blev det smörstekta kantareller på mackan och
till efterrätt slängde jag ihop en blåbärs paj med vaniljsås.
En riktigt mysig kväll hade vi på balkongen med tända ljus och regnet utanför.
VARDAGSLYX på hög nivå!

Detta ska göras om senare i sommar.
Någon som vet hur lång tid det tar för kantarellerna att komma upp igen,
kommer de flera gånger på en säsong eller bara en gång per år?

Skogen är ett underbart ställe. Men blir så lugn och all stress bara försvinner.
Jag har nu fått fylla på med en massa energi, precis vad jag behövde just nu!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Guuud så mysigt...

Å så gott det ser ut...

Kramar

2011-07-22 @ 11:44:54
URL: http://mattelins.blogg.se/
Postat av: Mamma

Rogivande i skogen...jovisst, men man e´ju så rädd för fästingarna.

Det var riktigt kul att ni hittade så mkt eftersom pappa & jag hittade mkt dagen innan.Men vi ska inte ge oss.....snart hittar vi ett kanonställe.

Lika som bär: näää min dotter är vacker som en stjärna.( fast man ser väl ngt drag )

2011-07-22 @ 13:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0